Dintre paradigmele educaţiei, reprezentativă pentru întreaga activitate desfăşurată pe acest blog va fi paradigma interpretativ-simbolică.
Această opţiune poate fi justificată prin următoarele argumente:
" - considerăm importantă focalizarea atenţiei asupra resurselor umane, îndeosebi asupra contactului permanent cu elementele culturale, cu istoria proprie, asigurându-se astfel consolidarea culturii cât şi implicarea în istorie, devenind astfel importantă şi valorificată. În acelaşi timp, se dezvoltă conştiinţa propriei istorii.
- În învăţare, apreciem faptul că se valorifică nu cantitatea, ci calitatea produselor obţinute, iar în urma procesului de învăţare, elevii au posibilitatea dobândirii unor competenţe care le vor sprijini activităţile ulterioare din diverse domenii.
- Deşi evaluarea cunoştinţelor este dificilă, aduce cu sine unele avantaje pentru sistemul educaţional, respectiv posibilitatea de a diferenţia persoanele cu un nivel ridicat de cunoaştere a conţinuturilor educaţionale faţă de cele mai puţin pregătite.
- Desfăşurarea unor activităţi de grup permite contribuţia fiecărui membru, suscităndu-i producţia intelectuală, şi în acelaşi timp membrii grupului având posibilitatea de a dobândi spiritul muncii de echipă, de a-şi dezvolta abilităţi de comunicare, de împărţire a sarcinilor, de a-şi rezolva unele carenţe în ceea ce priveşte activitatea de grup.
"

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu