marți, 15 noiembrie 2011

Modele de instruire

Am considerat ca fiind potrivite paradigmei interpretativ-simbolice, paradigmă reprezentantă pentru activitatea desfăşurată pe acest blog, două dintre modelele de instruire: modelul sociocentric – cel mai pregnant, şi cel empiriocentric.

1. Opţiunea pentru modelul sociocentric este justificată de faptul că noi considerăm importantă activitatea de grup şi beneficiile care survin odată cu aceasta, idee valorificată de altfel şi în paradigma interpretativ-simbolică unde accentul cade pe valorile, abilităţile, rezultatele obţinute în activităţile de grup.
2. Legat de modelul empiriocentric, putem afirma că ideea care ne-a condus la selectarea acestuia a fost focusarea asupra calităţii procesului de cunoaştere şi descoperire şi importanţa acordată experienţei subiectului – de natură acţională, socială, afectivă, individuală. De altfel, aceste caracteristici constituie elemente definitorii şi pentru paradigma interpretativ-simbolică, îndeosebi centrarea asupra istoriei subiectului, asupra modului în care acesta se raportează la ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu